Ildikó SCHMIDT
expert assistant
Ildikó SCHMIDT•Publications
Ildikó SCHMIDT
•
Publications
Filter setting
All
60 results
60 results
All
60 results
Márku Anita, Schmidt Ildikó. 2023. Ukrajnából Magyarországra érkező gyerekek iskolai inklúziója 1.: Részvételiség: kutatási célok és eljárások. In: Kalcsó Gyula, Ludányi Zsófia, Tóth Mariann (szerk.) Pelikon 2023. A nyelv megújuló szerepe az oktatásban. A Peli III. oktatásnyelvészeti konferenciája: absztraktfüzet. Eger: Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. 90–91.
Márku Anita, Schmidt Ildikó. 2023. Ukrajnából Magyarországra érkező gyermekek iskolai inklúziója 2.: Narratív elemzés. In: Kalcsó Gyula, Ludányi Zsófia, Tóth Mariann (szerk.) Pelikon 2023. A nyelv megújuló szerepe az oktatásban. A Peli III. oktatásnyelvészeti konferenciája: absztraktfüzet. Eger: Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. 92–93.
Schmidt Ildikó. 2023. Ukrajnából Magyarországra érkező gyermekek iskolai inklúziója 2. Narratív elemzés. In: Kalcsó Gyula, Ludányi Zsófia, Tóth Mariann (szerk.) Pelikon 2023. A nyelv megújuló szerepe az oktatásban. A Peli III. oktatásnyelvészeti konferenciája: absztraktfüzet. Eger: Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. 1.
Barabás Blanka, Bartha Csilla, Bodó Csanád, Fazakas Noémi, Heltai János Imre, Gáspár Judit, Jánk Istvánet al.. 2022. Hol vannak a kutatás határai? Világkávézó a részvételi szociolingvisztikáról. In: Karmacsi Zoltán, Márku Anita, Máté Réka (szerk.) A határ mint konvergáló és divergáló tényező a nyelvben: Tanulmányok a 21. Élőnyelvi Konferenciáról. Törökbálint: Termini Egyesület; II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Hodinka Antal Intézet. 12–26.
Schmidt Ildikó. 2022. Kétnyelvű gyermekek beszéde mint az élőnyelv egy változata. In: Karmacsi Zoltán, Márku Anita, Máté Réka (szerk.) A határ mint konvergáló és divergáló tényező a nyelvben: Tanulmányok a 21. Élőnyelvi Konferenciáról. Törökbálint: Termini Egyesület; II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Hodinka Antal Intézet. 144–153.
Schmidt, Ildikó. 2022. Hungarian Language Learners’ Organisation of the Writing Direction and the Spatial Orientation. STUDI FINNO-UGRICI: ANNALI DELL ISTITUTO UNIVERSITARIO ORIENTALE DI NAPOLI 2022 Paper: Schmidt.
Schmidt Ildikó. 2021. Kétnyelvű gyermekek beszéde mint az élőnyelv egy változata. In: Máté Réka, Sütő Krisztina (szerk.) A határ mint konvergáló és divergáló tényező a nyelvben = The border as converging and diverging factor in the language: 21. Élőnyelvi Konferencia = 21st Hungarian Sociolinguistics Conference. Beregszász: Hodinka Antal Nyelvészeti Kutatóközpont. 146–147.
Schmidt Ildikó. 2020. A határozott és határozatlan ragozás, valamint a tárgy jelöltségének kapcsolata a magyar köztesnyelvben. In: Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Nádor Orsolya, Sólyom Réka (szerk.) Nyelv, kultúra, identitás. Alkalmazott nyelvészeti kutatások a 21. századi információs térben: V. Nyelvpedagógia, nyelvoktatás, nyelvelsajátítás. Budapest: Akadémiai Kiadó. https://mersz.hu/hivatkozas/m716nyki5nynyny_88–https://mersz.hu/hivatkozas/m716nyki5nynyny_93.
Schmidt Ildikó. 2020. Az alfabetizálás szerepe a magyar nyelvtudás kialakulásában. In: Ludányi Zsófia, Jánk István, Domonkosi Ágnes (szerk.) A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból. Eger: EKE Líceum Kiadó. 477–486. https://doi.org/10.17048/Pelikon2018.2020.477.
Schmidt Ildikó. 2019. Az írás és az olvasás tanítása eltérő vizuális kultúrában szocializálódott gyermekeknek: az írásirány és a szenzomotoros képességek fejlesztése. THL2: A MAGYAR NYELV ÉS KULTÚRA TANÍTÁSÁNAK SZAKFOLYÓIRATA 2018, 1-2: 88–98.
Schmidt Ildikó. 2019. Magyar mint idegen nyelv tanítása menekülteknek, meghívott előadóként. ELTE, Budapest. 2019. október 22.
Schmidt Ildikó. 2019. Tanártovábbképzés. Menedék Egyesület, Budapest. 2019.12.03.
Schmidt, Ildikó. 2019. Literacy teaching for students socialised in different visual cultures
Schmidt Ildikó. 2018. Az alfabetizálás szerepe a magyar nyelvtudás kialakulásában
Schmidt Ildikó. 2018. Az iskolaérettség mérése többnyelvű gyermekek esetében
Schmidt Ildikó. 2017. Betűrend. MagyarOK: Alfabetizáló munkafüzet – tananyag bemutató
Schmidt Ildikó. 2017. Bevándorló gyerekek közoktatásbeli integrációjának rejtett tényezői: Aszimmetrikus kommunikáció – aszimmetrikus viszonyok
Schmidt Ildikó. 2017. Bevándorló gyerekek közoktatásbeli integrációjának rejtett tényezői. Aszimmetrikus kommunikáció – aszimmetrikus viszonyok
Schmidt, Ildikó. 2016. Using the Dual Model in Teaching Hungarian as a Second Language. BERLINER BEITRAGE ZUR HUNGAROLOGIE 20: 244–267.
Schmidt Ildikó. 2015. Az interkulturális bevezető kurzusok szerepe a társadalmi integráció elősegítésében. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK 10: 213–218.
Schmidt Ildikó. 2014. A magyar közoktatásba belépő migráns tanulók komplex nyelvi szintfelmérése. THL2: A MAGYAR NYELV ÉS KULTÚRA TANÍTÁSÁNAK SZAKFOLYÓIRATA 1: 22–33.
Schmidt Ildikó. 2014. Alfabetizálás a magyar mint idegen nyelv órákon. In: Ladányi Mária, Vladár Zsuzsa, Hrenek Éva (szerk.) Nyelv, társadalom, kultúra : interkulturális és multikulturális perpektívák I-II.: XXIII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus előadásaiból készült tanulmánykötet. Budapest: Tinta Könyvkiadó. 388–393.
Faludi Julianna, Schmidt Ildikó. 2013. Nyelv és munkaerőpiac: Migráció és integráció Dániában. In: Bodolai Anna Borbála, Kováts András (szerk.) A nyelvtanulástól a politikai részvételig: Bevándorlók integrációját támogató programok az Európai Unióban. Budapest: Nemzetközi Összehasonlító Kutatásokat Támogató Alapítvány; Nemzetközi Összehasonlító Kutatásokat Támogató Alapítvány. 131–154.
Schmidt Ildikó. 2013. Alfabetizálás a magyar mint idegen nyelvi órákon. HUNGAROLÓGIAI ÉVKÖNYV 14: 88–96.
Gúti Erika, Schmidt Ildikó. 2011. (Jog)Szabályok és szabályozatlanság a felnőtt migráns nyelvoktatásban. In: Hires-László Kornélia, Karmacsi Zoltán, Márku Anita (szerk.) Nyelvi mítoszok, ideológiák, nyelvpolitika és nyelvi emberi jogok Közép-Európában elméletben és gyakorlatban : a 16. Élőnyelvi Konferencia előadásai. Budapest: Tinta Könyvkiadó; Beregszász: II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Hodinka Antal Intézet. 93–100.
Schmidt Ildikó. 2011. A Thomas Mann-Gymnasium - Deutsche Schule Budapest kéttannyelvű-e: "Kultúrák találkozása" és az idegen nyelvi kompetencia fejlesztése. MODERN NYELVOKTATÁS 2011, 4: 53–65.
Gúti Erika, Schmidt Ildikó. 2010. (Jog)szabályok és szabályozatlanság a felnőtt migráns nyelvoktatásban Nyelvi mítoszok, ideológiák, nyelvpolitika és nyelvi emberi jogok Közép-Európában elméletben és gyakorlatban. 16. Élőnyelvi Konferencia. Beregszász. 2010. szeptember 15-18.
Schmidt Ildikó. 2010. A kettős modell használata a magyar mint idegen nyelv tanításában. THL2: A MAGYAR NYELV ÉS KULTÚRA TANÍTÁSÁNAK SZAKFOLYÓIRATA 2010, 1-2: 108–122.
Schmidt Ildikó. 2010. A kettős modell használata a MID tanításában. THL2: A MAGYAR NYELV ÉS KULTÚRA TANÍTÁSÁNAK SZAKFOLYÓIRATA 1-2: 108–123.
Schmidt Ildikó. 2010. Illés K. - Medgyesi A. - Kováts A.: A migráns gyerekek oktatása. MODERN NYELVOKTATÁS 4: 85–86.
Schmidt, Ildikó. 2010. Kétnyelvű gyerekek írásbeli nyelvi nehézségeinek vizsgálata. NYELVÉSZETI DOKTORANDUSZ FÜZETEK 6: 38–44.
Belleau Baptiste, Károly Márton, Kispéter Hajnalka, Schmidt Ildikó, Szabó Veronika, Szépe J. 2009. Pszicholingvisztika egy életen át. Pécs: Pécsi Tudományegyetem Nyelvtudományi Doktori Iskola.
Schmidt Ildikó. 2009. Nyelvspecifikus sajátosságok olvasás- és írászavar esetén: Az egyéni különbségek fejlesztése kisiskoláskorú kétnylvű gyerekeknél. In: Nádor Orsolya (szerk.) A magyar mint európai és világnyelv: MANYE XVIII. : a XVIII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus előadásai. Budapest: Balassi Intézet; Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesülete (MANYE). 262–267.
Schmidt Ildikó. 2009. PONß - Groß- és Kompaktwörterbuch Deutsch Als Fremdsprache. MAGYAR TERMINOLÓGIA 1: 123–149.
Schmidt Ildikó. 2008. A magyar mint idegen nyelv elsajátítása írás- és olvasászavar esetén. THL2: A MAGYAR NYELV ÉS KULTÚRA TANÍTÁSÁNAK SZAKFOLYÓIRATA 1-2: 51–58.
Schmidt Ildikó. 2008. Az anyanyelvi nevelés módszereinek alkalmazása a kisiskoláskori MINY oktatásban: Bővített változat. HUNGAROLÓGIAI ÉVKÖNYV 9: 71–79.
Schmidt Ildikó. 2007. A magyar mint idegen nyelvi érettségi és a felkészítés jelenlegi lehetőségei. HUNGAROLÓGIAI ÉVKÖNYV 8: 83–95.